Listopad 2012

ChrisíxWeskí 1

11. listopadu 2012 v 13:33 | Sherry |  Pairings

Nejlepší bromance z RE :D





(Sladký :D)



Chibi :)


ZDROJ: deviantart.com

ChrisxPiers 3

11. listopadu 2012 v 13:23 | Sherry |  Pairings
Já zbožňuju ty dva :) (nedivte se :D dlouho jsem sledovala anime)


ZDROJ: deviantart.com

ChrisxPiers 2

11. listopadu 2012 v 13:19 | Sherry |  Pairings






Tak tenhle je zabitej :D


ZDROJ: deviantart.com

ChrisxPiers 1

11. listopadu 2012 v 13:08 | Sherry |  Pairings


ZDROJ: deviantart.com

Recenze RE4

2. listopadu 2012 v 13:29 | Sherry |  Resident Evil 4


Grafika - v době vydání jsem žasla, jak ta grafika pokročila kupředu. Zdála se mi naprosto nádherná, možná ještě tak rok zpátky, co jsem to hrála naposled.
Nyní, když jsem si to před týdnem zahrála znova, úplně ve mně zatrnulo. Tohle, že jsem považovala za úžasnou grafiku? Jako na ten rok to není vůbec špatné, ale nyní z toho nejsem tak nadšená, jak jsem kdysi byla bývala.
Obraz je dost rozmazaný, všímám si menších bugů, filmíky se mi zdají, že mají horší grafiku, než hra, což většinou bývá naopak.
No co, ještě chvíli vydržíme a počkáme si na HD verzi, která snad ty nedostatky smaže, aspoň nějaké.
Hudba - to samé třikrát a jednou barevně. Když si vybavím hru jediné, co slyším je tak maximálně dabing hlavních i vedlejších postav a samozřejmě kvílení nepřátel. Což je samo o sobě moc pěkné, ale hudba to není. Je to spíš jen a pouze můj problém, že žádnou hudbu ve hrách neregistruju, tak to mohou hodnotit pouze ostatní nadšenci do RE, kteří si hru i s příjemnou hudbou vychutnávají.
Hratelnost - je celkem v pohodě, jen zaměřování se dost klimbá ze strany na stranu, hlavně, když míříte sniperkou a snažíte se trefit hlavu nějakýho vesničana. A schválně napokolikátý se vám to podaří.
Opět tu máme rychlé otočení, což se dost hodí při jakékoli příležitosti např. když na vás jde deset nepřátel zleva, zprava i zepředu, vy nemáte skoro žádné náboje, zdraví na minimum. Nádherný scénář, co? Vám tedy nezbyde nic jiného, než těm venkovanům frnknout před nosem. A v tom vám velmi dobře pomůže rychlé otočení. Místo toho, aby jste se půl hodiny otáčely po směru či proti směru hodinových ručiček, uděláte jednoduché cvak a hned jste zády k nepřátelům a blíž ke svému vysněnému escapeu.
Ale nyní jedna vymoženost. Nejenže můžete ovládat svou postavu, ale ještě navíc můžete dávat povely jiné postavě a to té, kvůli které jste se dostali do té černé díry (pardon to bylo rasistické). Vlastně vymoženost není tak úchvatná páč jí můžete dávat jen povely - zůstaň a k noze a vlastně ještě místo a opět k noze. Ještě s ní můžete cooperovat, při některých příležitostech, což ale neznamená, že jí dáte zbraň a ona místo vás bude odstřelovat šmudlíky vousatý. To by byl dobrý vtip, ale velmi špatný nápad. Místo toho jí můžete vysadit na nějaká vyvýšená místa, kam vy nedoskočíte. Jinak je vám naprosto k ničemu. Potom jsou jen a jen samé starosti.
Next - kamera je nyní zasazená za rameno hlavního hrdiny, což je mnohem lepší, než když vám v minulých dílech lítala z jedné strany na druhou, bez ohledu na to, že před vámi byl somrák hnusák, který si na vás chtěl pochutnat a vy jste ho bohužel nezaregistrovali, protože jste právě mohli obdivovat předek vašeho nebo vaší hlavní/ho hrdiny/ky.


Hlavní postavy - a zase to udělali. Nejspíš si budeme muset zvyknout, že s dvojkou nám skončil výběr mezi dvěma hlavními hrdiny, ne že by jsme si měli stěžovat. Vždyť kdo by si nechtěl zahrát za takového fešáka jako Leon, že dámy a pánové? (Jsme genderově korektní).
Za Leona, který se poprvé objevil v RE2, si užijete celou dlouhou hru, ale nebojte, chvíli si i zahrajete za presidentovu dceru Ashley Graham, ke které se dostaneme za okamžíček. Leon jakožto tajný agent nebude mít nouze o všelijaké supr trupr moderní vymoženosti, které mu často zachrání život. Dále jeho smrtelný arzenál, který není tak přeplácaný jako v mladším bráškovi, je opět úctihodný. Ale nevím proč tu rozebírám Leonovu výstroj, což jsem vůbec nepatří.
Tak přejdeme k holce, kvůli které tu jste. Prezidentova dcera, která ode mě dostala mnoho různých přezdívek, které měli většinou jeden a ten samej význam. A ne zrovna slušný. Během hraní jsem na ní měla takový vztek, že jsem jí několikrát během hry zastřelila a měla jsem z toho větší radost, než když jsem zastřelila, kteréhokoli bosse. Ona sama je boss. (faktem je, že jsem si z ní vytvořila svůj terč).
V tomhle díle vážně lituju Leona, jak to s ní celou dobu může snášet. Jednoduše respekt.

Bossové - v celé hře jsou 4 hlavní bossové a několik podbossů, mezi které patří např. El Gigante …
Rozhodně se máte na co těšit. Někteří jsou lehčí, někteří těžčí, ale určitě si s nima zažijete spoustu legrace. Mezi velmi zábavné bosse patří např. Krauser, váš bývalý parťák, který se vás nyní bude pokoušet zabít a opět je jen na vás zda se mu to povede. Během boje s ním na vás bude skákat jako opička, málo kdy ho trefíte a i když ho trefíte bude vám to k hovnu. Ale stejně si s ním užijete plno srdcervoucí a nervy trhající zábavy.


Děj - nijak zvlášť se neliší od ostatních Residentů. Zase někam přijedete, tam vypukne virová hrozba a vy jí zase musíte zastavit. Jeden z mála rozdílů je ten, že místo klasických zombie tu máte zmutované španěláky, kteří vás málo kdy potrápí, tedy pokud vám nedojdou náboje a vy je nebudete muset pidlat s nožíkem, který je užitečný asi tak jako Fata Morgana v poušti. I tomhle díle se ještě tak tak drží hustá horrorová atmosféra, i když spousta lidí nesouhlasí.
Mě v každém případě děsí jakýkoli Ganado, který se ke mně přiblíží víc jak na půl metru. A o španělských ptáčcích s motorovkou ani nemluvím.
Celý děj se točí okolo záchrany jedné blbky, která je vám užitečná asi stejně jako ten nůž, ale s ním na rozdíl od ní můžete aspoň rozbíjet bedny. S Ashley to bohužel nejde.
Za hru si projdete třemi lokacemi - vesnicí, hradem a ostrovem. Obtížnost se bude stupňovat takže vesnice vám časem přijde jako procházka růžovým sadem zato ostrov jako brána do pekel. Hrad je takový něco mezi, ale zajisté je to jedna z nejzábavnějších lokalit. Pokud nepočítáme otravné bludiště (musíte jím projít jen pokud si dáte normal nebo professional), otravné psy v otravném bludišti, otravné slepce, otravné lukostřelce, otravné mouchy, otravného Salazara a všeobecně otravné mnichy. Za zábavnou misi se dá označit minihra za Ashley.
Vesnice zas tak těžká není jak jsem psala řádek nad řádek takže si jí můžete plně vychutnat s jednou z mých nejoblíbenějších (popravdě jediná má nejoblíbenější) mísí z celého RE4 a to bitka v domě za (ne)pomocí vašeho amanta Luise, kterého jste vyhodili ze skříně, ve které si vesele lebedil.
Ostrov je ta nejnejnejnejnejhorší kampaň z RE4. Aspoň pro mě. Zombíci se na vás valí v houfech, jsou ještě otravnější než mouchy na hradě ale méně otravní, než Salazar, který vás již neobdaří svou přítomností (což vám vynahradí Saddler). Vlastně i tady se najde velmi zábavná mise a to je ta s Krájou jak už jsem psala výše.
Příběh vás rozhodně nudit nebude. Mnoho z vás se také může těšit na návrat staré známé Ady Wong, za kterou si můžete zahrát v bonusových misích a také v obnoveném Mercenaries.

Zakončení - co se dá napsat ke konci. Leon se porve s bossem, pokecá s Adou, uteče s Ashley a ostrov bum.
Menší shrnutí. Závěrečným bossem je samozřejmě pohlavár toho všeho sám Osmund Saddler - příjemný jak osina v zadku. Samozřejmě s ním nebudete bojovat v jeho normální podobě, ale opět v jeho zmutované kráse.
Když budete mít štěstí, budete vyčůraní a šikovní nebude pro vás tento souboj žádným problémkem. Ale i když odděláte Sadďoura tímto to nekončí. Ještě musíte i s Ashley na skútru (ne nemůžete ji shodit) ujet z jeskyně, která se začne bortit i s celým ostrovem. Odkud, že je ten člun? No od Ady, ale jak ho tam dostala se mě už neptejte.
Skoro všichni unikli, všichni happy i my happy.


Výsledké hodnocení - 9,5

Recenze RE3

2. listopadu 2012 v 13:24 | Sherry |  Resident Evil 3
Po delší době sem opět něco přidávám :).
Grafika - kostičkovaná grafika se od dob původního Resident Evilu znatelně zlepšila. Sice ne o moc, ale poznat se to dá. Už to nevypadá jako kdyby jste hráli za chodící poskládané kostky, ale za celkem normální lidi, když přimhouříte pár očí.
Ústa hlavních hrdinů se i nadále neotvírají, zůstává pouze mimika rukou, což ale na celkovém dojmu vůbec neubírá na kráse.
Musíme brát ohled na to, že je to trochu starší hra a tak to zajisté nemůže vypadat zcela reálně. (A taky, že nevypadá.)
Ale i tak je grafika na tu dobu velmi pokročilá jako u všech Residentů.

Hudba - hudbu si ze všech Residentů pamatuju minimálně. Je to většinou tichá hluboká melodie, která podtrhuje celkovou tíživou atmosféru. K zmetkovy, který vás celou dobu pronásleduje hraje také velmi úžasná hudba, kterou si stejně nepamatuji (no holt to není Darth Vader theme).

Hratelnost - je celkem pohodová, jen kamera dost často zrazuje, když vám ukazuje vaši postavu zepředu a nepřátele před vámi ignoruje. Jediná možnost jak zjistit jejich přítomnost je velice pozorně poslouchat jakýkoli šum a nebo pomocí automatického zaměřování najít případnou škodnou.
Což mě přivádí k hodně velké výhodě a tím je již zmíněné automatické zaměřování, které vám usnadňuje práci, ale na druhou stranu můžete začít mířit na jiného zombíka, než kterého jste chtěli zastřelit. Takže buď vás to zachrání a nebo potopí.
Inventář je celkem malý, takže když chcete vzít větší množství věcí, tak musíte mít buď dost místa a nebo se okamžitě rozeběhnout hledat nějakou veselou bedničku, abyste mohli vyházet zbytečné krámy, které vám poté budou značně chybět.

Hlavní postavy - co se k nim dá říct. Na rozdíl od minulých dílů zde máte pouze jednu hratelnou postavu, což vás okrádá o možnost si vybrat mezi mužským a ženským pohlavím a pro některé musíte automaticky hrát za ženu, kromě krátké chvíle, ve které hrajete za Carlose. Výhodou je, že se vrací naše stará známá z RE1 Jill Valentine, která se pokouší přežít. Což se jí s vaší pomocí buď podaří a nebo to budete zkoušet znova a znova a znova a znova.

Bossové - celým dílem vás pronásleduje stvůra zvaná Nemesis, která se i automaticky stane konečným bossem. Ve své původní fázi je to nebezpečné a velmi rychlé monstrum (ale o dost pomalejší, než Tyrant T-002), které vám nedá ani na chvíli pokoj. Ve své finální fázi je o dost pomalejší a méně nebezpečný. Je dost lehké ho zničit.

Děj - se odehrává ve městě jménem Raccoon City, které zaplavila virová epidemie, která třičtvrtě obyvatel proměnila v nemyslící bestie, které nechtějí nic jiného, než pěkně šťavnatou lidskou svačinku. Děj je jako vždy perfektní, jen je škoda, že některé lokace jsou uzavřené (např. spousta místností v R.P.D.). Hra se mi zdála docela krátká, možná to bude tím, že jsem to dohrála mockrát tak už vím, jak postupovat a netápám ve tmě jako při prvním hraní.
Při hraní vás jistě ne jednou zamrazí při pohledu na rozbořené budovy, mrtvoly ležící na zemi (některé nezůstanou ležet dlouho) a stále tísňivou atmosféru, kdy je chvíli ticho a pak znenadání něco uslyší.

Zakončení - jako vždy happy end. Hlavní hrdina se šťastně dostane do bezpečí, aby se připravil na další možnou apokalypsu, která se určitě dostaví. Konec je jako vždy doplněn výbuchem lokace, ve které jste celou dobu bojovali o holý život. Tím je nákaza opět na chvíli zastavena.

Výsledké hodnocení - 8